fbpx

Aktualności - EOD | BI | DMS | EZD | CRM | zintegrowane systemy informatyczne

Jako że w Polsce rozpoczyna się kolejny lockdown, pora porozmawiać o naszych nowych potrzebach względem technologii: czego oczekujemy od systemów informatycznych w związku ze stanem epidemicznym? Jakie nowe ułatwienia powinny zostać uwzględnione przez innowacje w dziedzinie informatyki?

Pożar w serwerowni OVH w Strasburgu. Nie wszyscy klienci, których dane były w niej hostowane, mają jakikolwiek zapasowe infrastruktury IT. Poszkodowani już liczą straty, pozostałe firmy gorączkowo backupują dane.

Zatrudnimy programistę! Szukasz pracy? Wyślij do nas swoje CV i rozwijaj się w kreatywnej firmie informatycznej! Praca w Zabrzu czeka na chętnych.

Rok 2021 został ogłoszony przez ONZ Międzynarodowym Rokiem Warzyw i Owoców. Akcja koordynowana jest przez organizację ds. żywności i rolnictwa (Food and Agriculture Organization).

1 lutego wchodzą w życie zmiany w przepisach dotyczących podatku akcyzowego podpisane przez prezydenta w grudniu ubiegłego roku. Nastąpi uproszczenie procedur monitorowania dostaw produktów akcyzowych zwolnionych z akcyzy ze względu przeznaczenie oraz modyfikacja rejestru podmiotów akcyzowych.

Życzenia noworoczne

30 grudnia 2020

Już za chwilę rozpocznie się wyczekiwany rok 2021. Żegnając pechowy 2020, chcemy przekazać Państwu najserdeczniejsze życzenia.

Stało się, nadeszła zapowiadana od dawna druga fala koronawirusa. Znów powracamy do tematu lockdown’u, nauki i pracy zdalnej, dystansu społecznego i obostrzeń. Koniecznie należy również podjąć na nowo kwestię wypłacania pomocy finansowej w ramach tarczy antykryzysowej dla małych i większych przedsiębiorstw. Komu należy się pomoc w ramach tarczy? Ile pieniędzy dostaną firmy? Czy zostaną zniesione opłaty dla ZUS?

Rolników i sadowników obowiązuje coraz więcej przepisów i obostrzeń dotyczących produkowanych roślin. Od końca zeszłego roku niejednemu producentowi spędzają sen z powiek nowe zasady nadawania paszportów roślinom. Jakie rośliny muszą mieć paszport? Co utrudnia jego zdobycie? Jak zdobyć uprawnienia do nadawania paszportu? Jak musi wyglądać paszport rośliny? To tylko kilka z wielu wątpliwości, jakie wywołały (nie takie już całkiem nowe) przepisy narzucone przez Unię Europejską.

31 sierpnia to nie tylko narodowy dzień smutku wszystkich uczniów. Ostatniego dnia wakacji obchodzimy Dzień Bloga, a więc to idealna data, by podzielić się blogowymi inspiracjami. Dziś przedstawiamy 5 ulubionych stron, które regularnie odwiedzamy.

Jak załatwić badania lekarskie w trakcie pandemii Covid-19? Jak zatrudnić pracownika? Skąd wziąć druk zaświadczenia? Badania pracownicze muszą być nadal wykonywane, jednak istnieje sposób, by przeprowadzić je i zdobyć zaświadczenie bez odwiedzania przychodni. Do pobrania przykładowe zaświadczenie lekarskie.

Pierwsze, szalone miesiące pandemii już za nami. Nie możemy powiedzieć, że to koniec i niebezpieczeństwo zostało zażegnane, jednak powoli zaczynamy oswajać się z nową rzeczywistością. Pierwsze emocje opadły, a więc można pokusić się o podsumowanie zmian, jakie zaszły w życiu społecznym i gospodarce oraz oszacować, co nas czeka w najbliższej przyszłości.

Dane na ten temat są zatrważające. Według doniesień Najwyższej Izby Kontroli na wyniki badań żywności pod kątem substancji szkodliwych czeka się średnio około 36 dni. Wprawdzie stale przeprowadza się inspekcje i pobiera próbki do analizy, jednak nie wstrzymuje to procesu produkcji i sprzedaży. Dopiero informacja o wykrytych nieprawidłowościach powoduje wycofanie danej partii, jednak ta może być już dawno spożyta przez konsumentów.

Trwają letnie wakacje, a wraz z nimi na pełne obroty wracają wszelkie wydarzenia sportowe. W czasach Covid-19 nie ma nic lepszego niż aktywność fizyczna na świeżym powietrzu, szczególnie gdy pogoda dopisuje. Trwa właśnie sezon golfowy, podczas którego postanowiliśmy wspierać amatorów tej dyscypliny.

Nawet w najlepiej zorganizowanym przedsiębiorstwie kwestia „papierkowej roboty” może spędzać sen z powiek pracownikom i samemu kierownictwu. W małej firmie brak specjalistów, którym można powierzyć zadanie zarządzania dokumentacją i którzy będą to robić na pełny etat. Większe jednostki zatrudniają całe działy księgowości, HR oraz wspomagające je sekretariaty, jednak te mają proporcjonalnie więcej pracy związanej z biurokracją.

Z pewnością nikt nie ma wątpliwości, iż dobry produkt informatyczny to owoc co najmniej kilku miesięcy wytężonej pracy. Co jednak powstaje, gdy taka praca zajmuje lata, zawiera w sobie dziesiątki spotkań z klientami, niezliczone godziny spędzone na wprowadzaniu ulepszeń i dodatkowych modułów? Wówczas nie rodzi się zwykły produkt: kreowana jest bowiem marka, która sama w sobie stanowi dowód jakości.

Pandemia COVID-19 dosłownie postawiła współczesny świat na głowie. Zmieniło się podejście do bezpieczeństwa, weszło w życie sporo restrykcji, nastąpiło przewartościowanie wielu potrzeb i poglądów. Drastyczne zmiany nie dotknęły jednak jedynie kwestii ochrony zdrowia i stosunków społecznych: znacznie ucierpiał również rynek. Niektóre firmy już w pierwszych dniach marca zawiesiły działalność lub znacznie okroiły zatrudnienie. Wiele przedsiębiorstw, szczególnie tych usługowych i opierających zarobek na bezpośrednich kontaktach międzyludzkich, stoi na krawędzi bankructwa lub już upadło. Tych, którzy przetrwają kryzys, czeka natomiast kolejne trudne zadanie: odzyskanie i utrzymanie zaufania klientów.

W pierwszym kwartale 2020 roku świat stanął w obliczu pandemii koronawirusa. Już teraz wiemy, że wirus może być niezwykle niebezpieczny dla ludzi i nawet po wyleczeniu rekonwalescenci będą narażeni na powikłania. Tak samo COVID-19 wpłynąć może na gospodarkę światową. Już teraz liczne branże odczuwają obniżenie zysków, a nad niektórymi firmami wisi nawet widmo upadku. Kryzys dotknął już przede wszystkim turystykę, transport oraz usługi związane z kulturą i rozrywką. Tymczasowo zamykane są kina, teatry, siłownie, bary i restauracje i nie wiadomo, jak duży cios stanowić będzie dla nich taka przerwa.

„Czegoś mi brakuje, ale nie wiem dokładnie czego…” Uczucie niepewności, którego doświadczamy bardzo często: gdy jesteśmy głodni, znudzeni lub w gdy w życiu potrzebujemy zmian. Wiemy, że należy coś z tym zrobić, ale nie dociera jeszcze do nas, co dokładnie. Zamówić pizzę, wyjść do kina, czy wyremontować salon? W codziennym życiu taka niepewność dotyczy zwykle spraw trywialnych. Co jednak w przypadku, gdy do tego typu rozważań dochodzi w firmie?

Metoda traceability zyskuje popularność w łańcuchu produkcji na całym świecie. Jej skuteczność coraz częściej poddawana jest badaniom naukowym wspieranym przez duże ośrodki badawcze. Naukowcy związani z Chińskim Uniwersytetem Rolniczym podjęli temat głównych czynników determinujących rozwój i wdrażanie traceability w rolnictwie. W ten sposób udało im się zarazem ustalić główne zalety traceability.

Tradycyjnie w ostatni piątek lipca obchodzimy System Administrator Appreciation Day, Sysadmin Day, SAAD czyli Dzień Administratora. To wyjątkowy dzień w kalendarzu IT. Ma on na celu okazanie wdzięczności za ciężką pracę administratorów systemów komputerowych, stron i sieci, a także pracowników IT w ogóle.

Kontakt

KORSOL” Sp. z o.o.

ul. Młyńska 8/1, 41-803 Zabrze

 Korsol wspiera:

Kornel Grzywocz

W sprawie biznesowej
skontaktuj się ze mną.

Kornel Grzywocz

  +48 601 501 386
  kornel.grzywocz@korsol.pl