fbpx

Aktualności - EOD | BI | DMS | EZD | CRM | zintegrowane systemy informatyczne

Stało się, nadeszła zapowiadana od dawna druga fala koronawirusa. Znów powracamy do tematu lockdown’u, nauki i pracy zdalnej, dystansu społecznego i obostrzeń. Koniecznie należy również podjąć na nowo kwestię wypłacania pomocy finansowej w ramach tarczy antykryzysowej dla małych i większych przedsiębiorstw. Komu należy się pomoc w ramach tarczy? Ile pieniędzy dostaną firmy? Czy zostaną zniesione opłaty dla ZUS?

Technologia RFID

06 listopada 2020

Stanowią świetną alternatywę dla kodów kreskowych. Są w stanie zarówno odbierać sygnał, jak i go wysyłać. Mogą też usprawnić produkcję i wspomóc kontrolę oraz przepływ informacji w firmie. Czym są kody RFID? Nie wszyscy jesteśmy świadomi, jak wiele ich nas otacza oraz że sami ich również często używamy.

Rolników i sadowników obowiązuje coraz więcej przepisów i obostrzeń dotyczących produkowanych roślin. Od końca zeszłego roku niejednemu producentowi spędzają sen z powiek nowe zasady nadawania paszportów roślinom. Jakie rośliny muszą mieć paszport? Co utrudnia jego zdobycie? Jak zdobyć uprawnienia do nadawania paszportu? Jak musi wyglądać paszport rośliny? To tylko kilka z wielu wątpliwości, jakie wywołały (nie takie już całkiem nowe) przepisy narzucone przez Unię Europejską.

31 sierpnia to nie tylko narodowy dzień smutku wszystkich uczniów. Ostatniego dnia wakacji obchodzimy Dzień Bloga, a więc to idealna data, by podzielić się blogowymi inspiracjami. Dziś przedstawiamy 5 ulubionych stron, które regularnie odwiedzamy.

Jak załatwić badania lekarskie w trakcie pandemii Covid-19? Jak zatrudnić pracownika? Skąd wziąć druk zaświadczenia? Badania pracownicze muszą być nadal wykonywane, jednak istnieje sposób, by przeprowadzić je i zdobyć zaświadczenie bez odwiedzania przychodni. Do pobrania przykładowe zaświadczenie lekarskie.

Pierwsze, szalone miesiące pandemii już za nami. Nie możemy powiedzieć, że to koniec i niebezpieczeństwo zostało zażegnane, jednak powoli zaczynamy oswajać się z nową rzeczywistością. Pierwsze emocje opadły, a więc można pokusić się o podsumowanie zmian, jakie zaszły w życiu społecznym i gospodarce oraz oszacować, co nas czeka w najbliższej przyszłości.

Dane na ten temat są zatrważające. Według doniesień Najwyższej Izby Kontroli na wyniki badań żywności pod kątem substancji szkodliwych czeka się średnio około 36 dni. Wprawdzie stale przeprowadza się inspekcje i pobiera próbki do analizy, jednak nie wstrzymuje to procesu produkcji i sprzedaży. Dopiero informacja o wykrytych nieprawidłowościach powoduje wycofanie danej partii, jednak ta może być już dawno spożyta przez konsumentów.

Trwają letnie wakacje, a wraz z nimi na pełne obroty wracają wszelkie wydarzenia sportowe. W czasach Covid-19 nie ma nic lepszego niż aktywność fizyczna na świeżym powietrzu, szczególnie gdy pogoda dopisuje. Trwa właśnie sezon golfowy, podczas którego postanowiliśmy wspierać amatorów tej dyscypliny.

Nawet w najlepiej zorganizowanym przedsiębiorstwie kwestia „papierkowej roboty” może spędzać sen z powiek pracownikom i samemu kierownictwu. W małej firmie brak specjalistów, którym można powierzyć zadanie zarządzania dokumentacją i którzy będą to robić na pełny etat. Większe jednostki zatrudniają całe działy księgowości, HR oraz wspomagające je sekretariaty, jednak te mają proporcjonalnie więcej pracy związanej z biurokracją.

Z pewnością nikt nie ma wątpliwości, iż dobry produkt informatyczny to owoc co najmniej kilku miesięcy wytężonej pracy. Co jednak powstaje, gdy taka praca zajmuje lata, zawiera w sobie dziesiątki spotkań z klientami, niezliczone godziny spędzone na wprowadzaniu ulepszeń i dodatkowych modułów? Wówczas nie rodzi się zwykły produkt: kreowana jest bowiem marka, która sama w sobie stanowi dowód jakości.

Pandemia COVID-19 dosłownie postawiła współczesny świat na głowie. Zmieniło się podejście do bezpieczeństwa, weszło w życie sporo restrykcji, nastąpiło przewartościowanie wielu potrzeb i poglądów. Drastyczne zmiany nie dotknęły jednak jedynie kwestii ochrony zdrowia i stosunków społecznych: znacznie ucierpiał również rynek. Niektóre firmy już w pierwszych dniach marca zawiesiły działalność lub znacznie okroiły zatrudnienie. Wiele przedsiębiorstw, szczególnie tych usługowych i opierających zarobek na bezpośrednich kontaktach międzyludzkich, stoi na krawędzi bankructwa lub już upadło. Tych, którzy przetrwają kryzys, czeka natomiast kolejne trudne zadanie: odzyskanie i utrzymanie zaufania klientów.

W pierwszym kwartale 2020 roku świat stanął w obliczu pandemii koronawirusa. Już teraz wiemy, że wirus może być niezwykle niebezpieczny dla ludzi i nawet po wyleczeniu rekonwalescenci będą narażeni na powikłania. Tak samo COVID-19 wpłynąć może na gospodarkę światową. Już teraz liczne branże odczuwają obniżenie zysków, a nad niektórymi firmami wisi nawet widmo upadku. Kryzys dotknął już przede wszystkim turystykę, transport oraz usługi związane z kulturą i rozrywką. Tymczasowo zamykane są kina, teatry, siłownie, bary i restauracje i nie wiadomo, jak duży cios stanowić będzie dla nich taka przerwa.

Wyniki badania DEAMTEL, które zostało przeprowadzone nad procesami produkcji przez chińskich naukowców, jako jeden z głównych motywatorów traceability wskazują potrzebę przeciwdziałania agroterroryzmowi. Identyfikowalność produktu przejawia sporą efektywność względem szybkiego eliminowania zagrożeń biologicznych, a więc zwiększa szansę na minimalizację zgubnych skutków agroterroryzmu. Wśród czytelników wspomnianej publikacji może pojawić się pytanie „czym jest agroterroryzm”? To termin nadal stosunkowo mało znany, warto więc na początek przybliżyć jego znaczenie.

„Czegoś mi brakuje, ale nie wiem dokładnie czego…” Uczucie niepewności, którego doświadczamy bardzo często: gdy jesteśmy głodni, znudzeni lub w gdy w życiu potrzebujemy zmian. Wiemy, że należy coś z tym zrobić, ale nie dociera jeszcze do nas, co dokładnie. Zamówić pizzę, wyjść do kina, czy wyremontować salon? W codziennym życiu taka niepewność dotyczy zwykle spraw trywialnych. Co jednak w przypadku, gdy do tego typu rozważań dochodzi w firmie?

Metoda traceability zyskuje popularność w łańcuchu produkcji na całym świecie. Jej skuteczność coraz częściej poddawana jest badaniom naukowym wspieranym przez duże ośrodki badawcze. Naukowcy związani z Chińskim Uniwersytetem Rolniczym podjęli temat głównych czynników determinujących rozwój i wdrażanie traceability w rolnictwie. W ten sposób udało im się zarazem ustalić główne zalety traceability.

„Prowadzisz własny biznes? Nie spodziewaj się znikąd pomocy. Konkurencja, zleceniodawcy i podwykonawcy tylko czekają na Twój jeden fałszywy krok, żeby ugrać coś dla siebie.” W takim przekonaniu trwa obecnie wielu biznesmenów, ale czy jest ono prawdziwe? W niniejszym artykule doradzamy jak poradzić sobie z konkurencją w pokojowy sposób.

Świat żyje obrazem. Chociaż technologie informatyczne umożliwiające obecnie globalny rozwój i komunikację opierają się na zapisie cyfrowym, to wartości wizualne uważa się obecnie za najbardziej cenne. Stąd wysyp różnorodnych aplikacji opierających się na operowaniu zdjęciami, takich jak Instagram, Snapchat, Pinterest, czy nawet… Tinder.

Tradycyjnie w ostatni piątek lipca obchodzimy System Administrator Appreciation Day, Sysadmin Day, SAAD czyli Dzień Administratora. To wyjątkowy dzień w kalendarzu IT. Ma on na celu okazanie wdzięczności za ciężką pracę administratorów systemów komputerowych, stron i sieci, a także pracowników IT w ogóle.

Co to jest traceability i jaki jest jego sens?
Angielski termin „traceability” po polsku oznacza „możliwość prześledzenia”, „identyfikowalność”, „wykrywalność”. Odnosi się go przede wszystkim do łańcucha produkcji i stopnia kontroli nad nią.

7 maja został w 2015 roku ogłoszony Europejskim Dniem e-Aktywności Obywatelskiej. Czym dokładnie jest e-aktywność? Skąd pomysł na utworzenie tego typu wydarzenia?

Kontakt

KORSOL” Sp. z o.o.

ul. Wolności 94/314, 41-800 Zabrze

Korsol wspiera:

Kornel Grzywocz

W sprawie biznesowej
skontaktuj się ze mną.

Kornel Grzywocz

+48 601 501 386
kornel.grzywocz@korsol.pl

Natalia Jakubiec

Chcesz wdrożyć produkt w swojej firmie?
Skontaktuj się ze mną.

Natalia Jakubiec

+48 694 261 548
natalia.jakubiec@korsol.pl