fbpx

Aktualności

Customizacja – co daje Klientom?

18 września 2025

Customizacja w IT to ważne strategiczne narzędzie, które pozwala firmie w pełni wykorzystać potencjał cyfryzacji. Dzięki niej Klient zyskuje dokładnie to, czego potrzebuje zamiast sprzedawanego hurtowo gotowca. Wówczas narzędzia informatyczne stają się naturalnym przedłużeniem sposobu działania organizacji. Customizacja – co daje klientom?

Spis treści

.

Customizacja – co to jest?

Customizacja to proces dostosowania istniejącego rozwiązania informatycznego do specyficznych potrzeb konkretnej organizacji. W praktyce oznacza to, że gotowy produkt, np. system, aplikacja czy moduł, nie jest wdrażany w formie „pudełkowej”. Przechodzi natomiast modyfikacje techniczne i organizacyjne tak, by odpowiadał na realne wymagania użytkowników. Customizacja może obejmować zarówno wygląd interfejsu, konfigurację ról i uprawnień, jak i przebieg procesów biznesowych czy integrację z innymi systemami w firmie.

Źródło: https://goldenowls.pl/customizacja-co-to-jest/

.

Customizacja – co daje klientom? Wpływ na działanie przedsiębiorstw

Jakie konkretnie aspekty działania firm ulegają zmianie, gdy w grę wchodzi ścisłe dopasowanie produktów IT do ich potrzeb? Przyjrzyjmy się konkretnym usprawnieniom:

Zwiększenie efektywności procesów

Narzędzia opracowane przez firmę KORSOL odwzorowują dokładnie to, jak dana firma pracuje i do czego pracownicy są przyzwyczajeni. Dzięki temu nie muszą oni uczyć się nowych procesów i dopasowywać się do sztywnej logiki systemu. Cała praca przebiega szybciej i z mniejszą liczbą błędów.

Oszczędność czasu i pracy

Automatyzacja połączona z eliminacją podwójnego wprowadzania danych oraz integracja z innymi systemami sprawiają, że firma oszczędza czas oraz zasoby. To przekłada się na realne oszczędności finansowe oraz zapobiega ogólnemu niezadowoleniu pracowników. Nie muszą oni wykonywać dodatkowej pracy w trakcie wdrażania innowacji.

Wzrost satysfakcji użytkowników

Gdy system odpowiada na realne potrzeby i jest intuicyjny w obsłudze, łatwiej go zaakceptować i wykorzystać w pełni. To zmniejsza opór wobec nowych technologii i zwiększa skuteczność wdrożenia. Po wdrożeniach KORSOL często otrzymuje pozytywny feedback od pracowników mających bezpośredni kontakt z nowymi narzędziami. Z kolei kierownictwo widzi ich zadowolenie z nowych ułatwień i często zwraca się do nas z nowymi pomysłami.

Elastyczność i skalowalność

Wraz z rozwojem organizacji system można modyfikować i rozbudowywać. Dzięki czemu rozwiązanie pozostaje aktualne i wspiera zmieniające się procesy biznesowe. Często wraz z rozrostem firmy oraz rozszerzaniem oferty pojawiają się nowe trudności. Nasi klienci wiedzą, że zawsze mogą skontaktować się z nami i wspólnie wypracować idealną ścieżkę dalszego rozwoju.

.

.

.

.

Customizacja – co daje klientom? Jak robi to KORSOL?

Produkty firmy Korsol to rozwiązania, które da się skonfigurować i rozbudować w taki sposób, że stają się integralną częścią funkcjonowania firmy. Dzięki customizacji te narzędzia korzystają z gotowych funkcji, przejmując jednocześnie unikalne cechy: role, ścieżki akceptacji, integracje z istniejącym systemem, powiadomienia, wygląd interfejsu. To znacznie podnosi jakość usług IT oraz ich skuteczność.

Jakie konkretnie usługi mogą zostać poddane customizacji? Większość modułów dostępnych w zakładce „Nasze rozwiązania” na stronie korsol.pl. Tutaj jednak zajmiemy się tylko kilkoma przykładami.

Jak Korsol customizuje moduł Serwis


Firma produkcyjna może wymagać, by każde zgłoszenie serwisowe było najpierw weryfikowane przez brygadzistę, potem zaakceptowane przez kierownictwo działu technicznego, jeśli koszt części i robocizny przekracza ustaloną kwotę. W module można ustawić progi kosztowe, warunki akceptacji, oraz przekierowania zgłoszeń automatycznie do odpowiednich osób.
Jeżeli w firmie istnieje magazyn części zamiennych, moduł serwisowy może zostać z nim połączony. Dzięki temu pracownicy są w stanie automatycznie sprawdzać dostępność części, rezerwować je, wyliczać koszty z magazynu i weryfikować zapasy.


Załóżmy, że kierownictwo zezwala na 4-godzinny czas oczekiwania. Wówczas KORSOL dostosowuje moduł w ten sposób, iż jeśli zgłoszenie nie zostało podjęte w ciągu np. 4 godzin od zgłoszenia, to automatycznie powiadomienie jest wysyłane do przełożonego. Jeśli praca serwisowa nie została zakończona w terminie, pojawia się powiadomienie, a odpowiedni raport można podejrzeć w widoku panelu menedżera.

.

.

.

.

Jak dostosować obieg wniosków do potrzeb firmy?


Firma może posiadać wewnętrzną procedurę dotyczącą akceptacji wniosków. Np. każda propozycja szkolenia dla działu sprzedaży do kwoty np. 1500 zł jest akceptowana przez managera sprzedaży, powyżej – przez dyrektora HR. Niektóre przedsiębiorstwa wymagają w procesie także opinii przełożonego lub potwierdzenia efektu szkolenia w związku z wymaganiami kwalifikacyjnymi.

KORSOL dostosowuje moduł poprzez utworzenie odpowiednich procedur w przebiegu wniosków. Ustawia decydentów oraz progi kwotowe. Może też opracować obowiązkowe punkty, jakie musi spełnić pracownik, by szkolenie było zatwierdzone a później odpowiednio rozliczone.

Kardy menadżerskie często chcą analizować wpływ szkoleń na wydajność pracowników, popularność poszczególnych kursów itp. Dzięki temu mogą lepiej dopierać szkoleniowców oraz skuteczniej zarządzać budżetem. Korsol jest w stanie tak dostosować moduł Wniosków szkoleniowych, by po zakończeniu szkolenia generować raporty zbiorcze dla działu HR i managerów. Często wskazują one np. jakie szkolenia były najczęściej wybierane, jaka była średnia ocena efektywności, budżety przekroczone, czas realizacji szkoleń. Można również ustawić, by analiza uwzględniała wpływ szkolenia na wskaźniki KPI (np. spadek błędów, wzrost sprzedaży, poprawa jakości).

.

..

.

.

Customizacja – co daje klientom? Aplikacje mobilne

W ofercie Korsol jest także opcja produkcji aplikacji mobilnych szytych na miarę dla klienta. To oznacza, firma zyskuje odpowiedź na specyficzne potrzeby. Korsol może stworzyć aplikację mobilną, w której:

  • formularze i funkcjonalności wykonane są według wskazówek Klienta,
  • użytkownik mobilny ma dostęp do wybranych funkcji (np. tylko do zgłoszeń serwisowych, nie do raportów finansowych),
  • interfejs mobilny może działać offline, synchronizować się, gdy jest połączenie,
  • udostępniono powiadomienia push, alerty na telefon, lokalizację GPS, funkcję aparatu itp.

Firmy, które korzystają z takich rozwiązań, często zauważają, że mobilność i dostępność “na miejscu” bardzo przyspieszają procesy operacyjne.

.

Customizacja – co daje klientom? - Podsumowanie

Customizacja produktów IT pozwala firmom uzyskać rozwiązania idealnie dopasowane do ich procedur, budżetów, struktury organizacyjnej i komunikacyjnych potrzeb. Firma Korsol, oferując te produkty oraz aplikacje mobilne na zamówienie, umożliwia klientom osiąganie lepszej jakości usług. To skutkuje także zwiększeniem oszczędności czasu i zasobów, redukcją błędów i lepszą kontrolą operacyjną. Dzięki temu wdrożone systemy stają się znaczącym wsparciem w codziennym działaniu przedsiębiorstwa. Wówczas każda inwestycja w innowacje IT zwraca się w formie zwiększonej efektywności i przewagi konkurencyjnej.

.

Po więcej informacji napisz na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub zadzwoń pod numer 662 242 409!

.

.# KORSOL #system #dane #pracownicy #firma #customizacja #custom #moduł #potrzeby #dostosowanie #procedury #IT #powiadomienia #aplikacja #mobilna #offline #online

Kontakt

KORSOL” Sp. z o.o.

ul. Młyńska 8/1, 41-803 Zabrze

 Korsol wspiera:

Kornel Grzywocz

W sprawie biznesowej
skontaktuj się ze mną.

Kornel Grzywocz

  +48 601 501 386
  kornel.grzywocz@korsol.pl