Do firmy wpływa faktura zbiorcza ze stacji paliw zawierająca nawet kilkadziesiąt pozycji.
Następuje ręczne rozpisanie każdej pozycji umieszczonej na fakturze zbiorczej, zgodnie z obowiązującymi przepisami. Czas trwania tej czynności: około tygodnia.
Dział finansowo-księgowy dokonuje ręcznego wprowadzenia danych z faktur zbiorczych do systemu ERP.
Następuje czasochłonne przeliczenie każdej pozycji na fakturze w rozbiciu na kwotę netto, VAT, koszty podatkowe i niepodatkowe.
Dopiero na tym etapie możliwe jest rozliczenie kosztów zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Całkowity czas operacji: około tygodnia.
Wdrożenie
Stworzono kartoteki dla poszczególnych samochodów wykorzystywanych przez firmę.
Kartoteka zawiera informacje na temat pojazdu.
Pracownik wpisuje do systemu dane z faktury zbiorczej, korzystając z gotowego szablonu.
Wprowadzone dane rozpisują się na poszczególne kartoteki i konta księgowe na podstawie numeru rejestracyjnego samochodu (lub karty).
Po kliknięciu jednego przycisku następuje automatyczne przeliczenie kwot netto, VAT, kosztów podatkowych i niepodatkowych.
Rola działu księgowości została ograniczona do kontroli sparowanych danych z faktury i kartotek.