Każdy list przewozowy (LP) drukowany jest w wielu papierowych kopiach, np. dla: nadawcy, wagowego nadawcy, przewoźnika, wagowego odbiorcy i odbiorcy.
Podczas przygotowywania towaru do transportu pracownik odpowiedzialny za ważenie ręcznie wypełnia na druku LP wszystkie wymagane pola: Numer LP, Data, Dostawca, Odbiorca, Miejsce Wydania i Odbioru, Towar, Nr rejestracyjny, Nazwisko Kierowcy, Nr Ewidencyjny Kierowcy, Nr tel. Kierowcy, Ilość, Waga.
Po przyjeździe do siedziby odbiorcy towar jest ponownie ważony, powtarza się procedura wypisywania dokumentu odbioru.
Podczas ręcznego wpisywania danych istnieje ryzyko popełnienia błędu oraz późniejszych niezgodności w wagach i informacjach o kontrahentach.
Kopia dokumentu wraz z potwierdzeniem zostaje przekazana do odbiorcy. W przypadku niezgodności wag, tworzona jest odrębna dokumentacja papierowa konieczna do złożenia reklamacji.
Przewoźnik transportuje i przekazuje potwierdzony oryginał LP z powrotem do wystawcy. Istnieje ryzyko zniszczenia lub zagubienia dokumentu papierowego.
Przewoźnik w trakcie transportu towaru wielokrotnie zatrzymuje się u swoich odbiorców. U każdego z nich powtarza się procedura ważenia, przyjęcia towaru oraz potwierdzenia jego zgodności z LP.
Nadawca towaru niejednokrotnie z dużym opóźnieniem otrzymuje potwierdzenie przyjęcia towaru przez odbiorcę. Średni czas obiegu dokumentu pomiędzy dostawcą a odbiorcą od momentu wystawienia do momentu otrzymania potwierdzenia: ok. tydzień.
Firmy gromadzą papierowe LP wraz z kopiami, które zajmują sporo miejsca.
W każdej z firm prowadzone są odrębne papierowe rejestry LP.
Osobom odpowiedzialnym za archiwizację dokumentów w firmach brakuje narzędzi do sprawnego katalogowania oraz przeszukiwania LP.
Stworzono elektroniczny system akceptacji ELP na różnych poziomach organizacyjnych.
Stworzono możliwość ustawienia alertu sygnalizującego różnice w tonażach lub błędne wpisanie wagi.
Nadano pracownikom loginy i hasła do systemu, dzięki czemu mają oni dostęp do rejestru ELP zgodnie z zajmowanym stanowiskiem w firmie.
Nadano statusy ELP w zależności od tego, na jakim etapie się znajdują.
Umożliwiono zdalne wydanie polecenia przez przełożonych w formie komentarza do ELP.
Stworzono moduł rejestrów/zestawień raportujący informacje na temat ELP.
pełna kontrola
bezpieczeństwo i pewność
oszczędność czasu
czysty zysk
wzrost efektywności
gwarantowany sukces
Korzyści
ELP wraca do nadawcy w momencie potwierdzenia przyjęcia towaru przez odbiorcę.
Nadawca może na bieżąco sprawdzać informacje o przyjęciu towaru przez odbiorcę, bez potrzeby oczekiwania na powrót przewoźnika zwracającego zatwierdzony LP. Szybki dostęp do rejestru ELP.
Wygodne przeszukiwanie katalogów ELP i zdalna kontrola nad nimi.
Wyeliminowanie możliwości zagubienia lub zniszczenia druku LP.
Wyeliminowanie konieczności prowadzenia papierowego rejestru LP zarówno u nadawcy jak i u odbiorcy.
Możliwość automatycznego wypełniania danych o kontrahentach z list zapisanych w bazie.
Możliwość automatycznego sprawdzania poprawności wagi (według tolerancji przyjętej przez dostawcę).
Możliwość uzgodnienia tonażu między dostawcą a odbiorcą natychmiast po przyjęciu towaru.
Obniżenie kosztów związanych z tworzeniem dokumentacji papierowej.
Możliwość generowania zestawień i raportów w szerokim zakresie.
Łatwy eksport zestawień do arkusza kalkulacyjnego Excel.
Usługa stworzona według modelu SAAS – dane przechowywane są na serwerze usługodawcy.
Skrócono proces wystawiania listu przewozowego do 15 minut.