Firma prowadzi sprzedaż odnawialnych produktów/licencji okresowych.
Firma posiada papierową listę klientów lub prowadzi ich elektroniczny rejestr w Excelu.
Wyznaczony pracownik codziennie kontroluje listę klientów, poszukując tych, którym kończy się niedługo ważność zakupionego produktu/licencji.
Wyznaczony pracownik ręcznie przygotowuje i wysyła duże ilości maili z przypomnieniem o przedłużeniu ważności produktu/licencji. Robi to często w oparciu o zadania lub przypomnienia ustawione wcześniej ręcznie w kalendarzu.
Po otrzymaniu od klienta wpłaty lub prośby o przedłużenie ważności danego produktu pracownik edytuje odpowiedni wpis w rejestrze i na nowo ręcznie wpisuje datę wygaśnięcia.
W rejestrze papierowym lub sporządzonym w Excelu brakuje odpowiedniego grupowania poszczególnych wpisów pod względem etapu, na jakim znajduje się obsługa klienta.
Obsługa procesu kontrolowania listy klientów, przygotowywania i wysyłania maili zajmuje średnio 2-3h dziennie.
Wdrożenie
Utworzono elektroniczną bazę klientów.
Nadano loginy i hasła dostępu do systemu uprawnionym pracownikom.
Umożliwiono tworzenie i definiowanie cenników usług i produktów.
Stworzono przyciski automatyzujące często wykonywane czynności: - Wyślij emaila - Przedłuż o rok - Przedłuż o 2 lata
Umożliwiono filtrowanie i grupowanie wpisów w rejestrze w szerokim zakresie.
Nadano odpowiednie statusy poszczególnym klientom i usługom w zależności od etapu procedury sprzedażowej, na jakiej się znajdują.
Stworzono możliwość zdefiniowania przez firmę usług poprzez nadanie im odpowiednich cech (np. data ważności, termin realizacji, termin płatności, ilość zakupionych produktów, pakiety).
Stworzono możliwość definiowania działań ze względu na status uzyskany przez daną usługę (np. Wyślij maila na 7, 4, 21 dni przed wygaśnięciem licencji).
Umożliwiono tworzenie customowych treści maili automatycznie wysyłanych do klientów.
pełna kontrola
bezpieczeństwo i pewność
oszczędność czasu
czysty zysk
wzrost efektywności
gwarantowany sukces
Korzyści
Automatyczny mailing cykliczny do grup zdefiniowanych odbiorców.
Umożliwiono automatyczne, zbiorcze wysyłanie do klientów maili z odpowiednim powiadomieniem.
Umożliwiono ręczną obsługę mailingu do dużej ilości klientów za pomocą jednego kliknięcia.
Wyeliminowano konieczność ręcznego filtrowania bazy w poszukiwaniu opóźnień w zapłacie i upływających ważności licencji.
Wyeliminowano do zera niebezpieczeństwo przeoczenia klienta, któremu kończy się ważność licencji.
Wyeliminowano konieczność ręcznego wpisywania informacji o kliencie do kolejnych pozycji w rejestrze.
Wyeliminowano konieczność ręcznego tworzenia i wysyłania powtarzających się maili do klientów, np. z przypomnieniem o kończącej się ważności licencji.
Umożliwiono szybkie wyszukiwanie szczegółowych informacji o kliencie.
Umożliwiono automatyczną wycenę poszczególnych usług z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb klienta.
Stworzono możliwość generowania zestawień i informacji o klientach w formie tabel zbiorczych lub indywidualnych.
Umożliwiono łatwy eksport zestawień do arkusza kalkulacyjnego Excel.
Skrócono czas obsługi procesu kontrolowania list klientów oraz tworzenia i wysyłania maili do 15 minut dziennie.